IJsjestijd

Het is zomer! En hoe... Tijd voor verfrissing, tijd voor ijsjes. Drie receptjes om ze zelf te maken. Deze zijn ook nog eens heel gezond!

Gepubliceerd: 06 augustus 2018 in Geluk Tekst: Bertina Kramer Beeld: Bertina Kramer

Juicy

Juicy

Ingredienten:

  • ananas
  • honing
  • kiwi

Pureer de ananas met de kiwi (bewaar een schijfje!) en wat honing. 
Doe het schijfje kiwi in de vorm en schenk daarop het gepureerde mengsel.
Laat de vorm minimaal twaalf uur in de vriezer staan voordat je het ijsje serveert.

Pinkpop

Pinkpop

Ingredienten:

  • kiwi
  • bramen
  • frambozen
  • mango

Snijd de kiwi in schijfjes en door de helft. Snijd de mango in schijven en stukjes.
Snijd de bramen en frambozen door de helft. Meng koud water met wat citroensap en vanillesuiker.
Doe het fruit in het vormpje en zorg dat het zoveel mogelijk plat tegen de zijkant ligt.
Laat de vorm minimaal twaalf uur in de vriezer staan voordat je het ijsje serveert.

Ombre

Ombre

Ingredienten:

  • griekse yoghurt
  • zakje vaillesuiker
  • bevroren frambozen
  • abrikoos
  • rode aanmaaklimonade

Meng de yoghurt met de vanillesuiker. Pureer het fruit.
Voeg een scheutje water toe aan de limonade en schenk een beetje in de ijsvorm.
Zet de vorm een uur in de vriezer en voeg nu een laag toe van yoghurt en fruit.
Zet opnieuw een uur in de vriezer. Ga zo door tot de vorm vol is.
Laat de vorm minimaal twaalf uur in de vriezer staan voordat je het ijsje serveert.